close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגיות בתהליך מיזוג או רכישה של חברה – מה שרציתם לדעת בתחום

מערכת שורשו אלול, תשפ26/08/2020

מידי יום ביומו, מתקיים שיח ער ופורה בין מנהלים בארגונים שונים, ליצירת שיתופי פעולה עסקיים ומסחריים, שמכוחם להביא להתעצמות חברות ולהצלחה של מותגים בשווקים שונים

תגיות:
עולם המסחר הישראלי, שעובר בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת, מפתח לא מעט תחומי פעילות חדשים, כאלו שמעולם לא יצא לנו לשמוע עליהם. ולכן, כמעט מידי יום ביומו, מתקיים שיח ער ופורה בין מנהלים בארגונים שונים, ליצירת שיתופי פעולה עסקיים ומסחריים, שמכוחם להביא להתעצמות חברות ולהצלחה של מותגים בשווקים שונים. כחלק מתהליך העבודה הזה, עולות סוגיות בתהליך מיזוג או רכישה של חברה על השולחן ואיתן גם שאלות רבות שיש לשאול ולדון בהן ברצינות. החל משאלות במובנים כספיים ועד לחלוקת האחריות – בחוזים כה מורכבים, לכל מילה יש משמעות. על מנת שתצליחו להבין מה הן הדרישות המרכזיות
בתחום זה או לכל הפחות להבין את השפה המקצועית שנלווית לתהליכי מיזוג ורכישה, יצרנו לכם מדריך מקוצר עם כל המידע שאתם צריכים לקבל.

אילו סוגיות בתהליך מיזוג או רכישה של חברה חשוב להכיר?
בכדי להבין לעומק מה הן סוגיות בתהליך מיזוג או רכישה של חברה, מומלץ להסתכל על ארבעת הדוגמאות הבאות:
סוגיות כלכליות בעת הרכישה – בעיקר מצדם של רוכשי הנכס, קיימת חובה להבהיר כי יש בידם את כלל הממון הדרוש לרכישת הנכס, על אחת כמה וכמה כשמדובר על חברה יקרה ויוקרתית. כמובן שאם מדובר על כמה רוכשים, חיוני לבצע חלוקה באחוזים של הזכויות לאחר הרכישה, בשביל להחליט מי הוא האדם או הגוף שקובע את הטון.

סוגיות של זכויות יוצרים ופטנטים מקצועיים – גם אם אתם מבצעים תהליך מיזוג של חברה, יכול מאוד להיות שעדיין תהיו בעלי הזכויות על הפטנטים שבגינם החברה החלה את פעילותה. ולכן, יש השלכות משפטיות נרחבות, הן על אורח הפעילות העסקית של החברה והן על מידת המעורבות של הבעלים הראשון של החברה.

חלוקת האחריות והסמכות – בכל חברה שמכבדת את עצמה, יש הגדרות ברורות של אחריות וסמכות, בדרגי הניהול השונים. כבר במעמד החתימה על החוזה, מומלץ להגדיר מי הם האחראים לכל נדבך פעילות בעסק ומתוקף כך, מי הם בעלי הסמכות לאכוף אחריות.

בחירות חשובות שמשפיעות על כל העסקה
ההשפעה של סוגיות בתהליך מיזוג או רכישה של חברה מורגשות בכל חברה במשק. אבל, במיוחד בחברות הייטק קטנות ומתחילות, תהליך המיזוג יכול להשפיע על חיי העובדים והמעורבים בקנייה, בצורה ממשית. ולכן, בכל צעד ושעל בדרך, יש לפעול בדיוק על פי הנחיות החוק והנורמות המשפטיות הרלוונטיות, בשביל לשמור על פעילות העברת מידע תקינה בין הגופים המתמזגים זה לזה. במדיה ואין לכם איש מקצוע מומחה מתחום המשפטים, שפועל בתוך החברה, חיוני לשכור את שירותיו של עורך דין מנוסה, איתו תתחילו לעבוד על המיזוג, מבלי להרוס את הנכס היקר שלכם או לפגוע מהותית בערכו הכספי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה